Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 5. desember 2010

Polkadotter og brødbaking

Jeg har virkelig problemer med fokuseringen i dag. Å klippe hjerter av polkadottstoff er en stor påkjenning. Men hva gjør man ikke for avkommet som ønsket seg nettopp hjerter med polkadotter i kjøkkenvinduet. Jeg har lagt mønsteret på skrå av stoffet, men når stripene med dotter ikke går rett så ble alt veldig vanskelig å få til. Jeg burde sikkert sjekket hos Emmeline eller Barbro først for å få det riktig.

I dag er dagen for å bake brødbakst. Ja jeg kaller det brød selv om jeg tenker på Rundstykker og slikt. Vi bruker bakemaskin til brød så det har vi ferskt hver dag. Jeg synes det er greit å sette av en hel dag til gjærdeigbaking. Da blir det nok til hele julen. Oppskriftene på brød finnes i Jul i bestemors hage.















Jeg anbefaler dere å sjekke denne oppskriften. Dette er Kokostopper som ikke må forveksles med Kokosmakroner. Nesten som en stor konfektbit.

Alle som kommenterer i førjulstiden er med på trekning av poser med julehjerter.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar