Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 16. november 2010

Julegaver

Nå har jeg lest om mange som har unnagjort julegaveinnkjøp for lenge siden, jeg har ikke det. Men jeg har en plan. Det tar kortere tid å handle julegaver hvis man har en liste. Finn ut hva alle ønsker seg. (Send en tekstmelding eller epost med spørsmål om det, med kort svarfrist.) Skriv så en liste med navnene og ideer til hva som kan kjøpes.
Sett av tid til julegaveinnkjøpene og gjør dette til en hyggelig aktivitet. Jeg har gjort julegaveinnkjøp sammen med min datter i mange år og vi har allerede gjennomført første runde.  Og med lista i handa er det lett å krysse av etterhvert som gavene blir funnet. Det kan også hende at man får nye ideer i butikken. Der flommer det jo over av varer vi ikke visste vi trenger.

Kjøp også inn gavepapir, bånd og gavelapper. Jeg synes det er hyggelig å pakke inn gaver selv og setter av en kveld til det. Gavelapper kan du også lage selv ved å legge forstørra utsnitt av egne bilder på en etikettmal og skrive ut på selvklebende etiketter. Det må være plass til å skrive på navn, eller det er også fint om bildet fyller hele etiketten. Da bør navnene skrives inn med hvitt før utskrift.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar