Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 19. november 2010

Handletur

Det er alltid hyggelig å dra på tur med datteren. Og i ettermiddag legges turen til IKEA og til Sandvika storsenter.
På IKEA er det stolper til Ivarhyller og nattbordslamper som står på lista.Men jeg antar at flere plastkasser også blir lagt i handlekurven.  Dessuten røde lys, stekebrett og gavepapir.


På Sandvika storsenter er det først og fremst Pandurobutikken jeg setter min lit til. Skal det blir julemus i trappen til loftet så må jeg ha grå ullfilt. Konvolutter til årets julekort håper jeg også at de har. Jeg mangler også lilla filt og rødt stoff. Jeg planlegger "juleverksted" for meg selv, og har satt av flere kvelder til det. Det kan jo hende at vi også finner noen julegaver.

Det siste punktet på lista er viktig; pussemiddel til søndagens sølv- og messingpuss og råvarer til kakebakingen som starter til helgen. Mest arbeid er det egentlig når vi kommer hjem, å få alle posene inn i huset og få ryddet alt på plass.

1 kommentar :

  1. Jeg brukte en av mine siste mammapermisjonsdager på Sandvika. For et eldorado! Og jeg visste ikke/fant ike panduro en gang. Skjønner jeg må tilbake.

    Søstrene grene hadde mange supre kalendergaver forresten. God helg!

    SvarSlett