Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 24. april 2010

Plantekurv

Det skal bli plantekurv. Jeg er imponert over at Tovepia var så nær. Kurven er nå kledt innvendig med strie. Så fylte jeg lecakuler halvveis opp. Og så jord. Da jeg får plantet så skal jeg brette ned striekanten. Følg med på bloggen så kommer bilde etter planting.
Kurven skal nemlig fylles med gul blomkarse. Som nå står på overtid i kjelleren.                         Jeg hadde tre sett grytekluter og fikk tre kommentarer så da går det opp. Jeg har epostadressen til alle så jeg kontakter dere etterhvert.  Ingen hadde rett på hva det hadde vært, men det kan jeg avsløre - stativ til vinballong. Stativet ble kledt innvendig med halm. Det er det jeg forsøker å gjenskape med strien.

1 kommentar :

  1. Aha! Tipper denne blir superfin med blomkarse - en av mine favorittblomster. Gleder meg til å se ferdig prosjekt.

    SvarSlett