Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 8. desember 2023

De siste julegavene

Når ukeblader lager lister med hva man skal fylle desember med er egenpleie som fotpleie, hudpleie og frisør nevnt flere steder. Og jeg har faktisk satt opp frisør på denne dagen. Jeg drar til en litt større by, og har alltid med ei liste med de siste innkjøpene som ikke kan gjøres på butikkene her jeg bor. Det er tradisjon at min svigerinne kommer med tog og møter meg midt på dagen, og så har vi en butikkrunde på et større handlesenter der jeg kan være guide. 

Selv om målet er å kjøpe alle julegaver før 1.desember, får jeg ikke det til. Dette er absolutt siste mulighet. Så jeg har laget liste.

Kvelden brukes til å pakke de inn. 


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar