Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 10. november 2023

Vaske bad


Dagens tips dreier seg om badet. 

Jeg synes det er spesielt deilig å gå inn på badet når det er nyvasket, det regner jeg med at flere også synes. Det har sikkert med å gjøre at både vask, dusj og toalett fort har spor av bruk. 

Det finnes mange beskrivelser av hvordan man bør vaske badet, og her er min. 

Det er avhengig av hvordan badehåndklærene oppbevares etter bruk, hvor ofte det må vaskes. Hvis det henges opp og tørker raskt kan det bruke tre ganger. Hvis det blir liggende fuktig lenge, så vil det mye bakterier i håndkleet og det må vaskes. 

Det blir sagt at 60 grader i vaskemaskinen er nok, men jeg vasker alle håndklær på  det varmeste vaskeprogrammet - på min maskin 95 grader. 


Vi innredet badet før det ble vanlig med skuffer i skapet under vasken og det er vanskelig å holde orden. Jeg har løst det ved å gruppere det som må være i skapet og plassere det i gjenomsiktige plastkasser. I vårt skap passet det med noen som er smale og lange. Da kan de trekkes litt ut av skapet for å få tak i noe bakerst.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar