Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 1. mars 2022

Vårtegn:1.mars

Jeg har skrevet om vårtegn siden 2011, og har stor glede av å se tilbake på vor forskjellig våren har vært gjennom årene. Så selv om jeg stadig sjeldnere skriver her så vil jeg hver uke legge ut noen bilder av status gjennom våren.

Det er faktisk ganske bart hos oss allerede, men det er veldig vått i bakken og særlig der det er en dump. Det er fortsatt mange kuldegrader om nettene, og det er ganske kaldt på dagene også bortsett fra i solveggen. 

Jeg pleier å velge et hovedsted hver år, men i år blir det tre. 

Først her på østveggen. Her pleier Forsythia å blomstre til påske. Vi får se. 



Fortsatt på østsiden av huset, men ut til granittplassen. som vi anla i fjor. 


Det er knopper på busker og trær og det er deilig enda en gang å være over den mørke og kalde tiden










Og så ned mot låven. Foreløpig er det mye is på tunet, og det er bløtt innerst mot låveveggen. Vi lurer noen ganger på hvordan det vært på tunet om vi ikke hadde fjernet jord/leire og fylt på med 40 cm pukk og grus der vi kjører. 


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar