Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 8. mars 2022

Vårtegn 2022: Hagestart

Jeg har startet årets hagesesong. Søndag 6.mars begynte jeg å klippe granhekk, men fant fort ut at det var behov for bedre utstyr. For å utnytte det fine været klipte jeg ned Skogskjegg, som faktisk danner en liten hekk nede ved låven.

 

For en uke siden fristet det å starte hagesesongen. Nå er det kaldt. 

All snøen som lå der for en uke siden er borte. 
Tunet er snart fritt for is og snø. 

1 kommentar :

  1. 6. mars hos deg ser ut omtrent som 6. mai hos oss, med tanke på hvor grønt det ser ut. :-) Lykke til med årets hagesesong!

    SvarSlett