Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 30. desember 2021

Romjul

Utelysene jeg tente julaften brant faktisk helt til andre dag. Bordet dekket jeg til middag 1.dag. 

  

Først 4.dag ble det  ordentlig julemiddag på oss. Og selv om vi bar er to så dekkes det ordentlig. Varme tallerkener var det også. 
  
Og julegavene er enten tatt i bruk, som sandalene, eller plassert i skuff og skap i påvente av bruk. 
De nye nye 30 cm store kakeformene skal erstatte den som har sett sine beste dager. De siste årene har jeg presset den sammen, og vært spent på om låsen ville holde. Jeg har et godt utvalg kakeformer, og synes det er greit å ha minst to i samme størrelse.
   


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar