Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 24. desember 2021

Julaften

Dette må være den beste formiddagen i året. For mens lukten av julemat på ovnen sprer seg i huset tar jeg en runde for å sjekke at alt er klart.

I vindfanget oppdaget jeg at det var gjenspeiling av husene i de gamle flaskene i vinduet over inngangsdøra. 

På gangen i 2.etasje og på vaskerommet tente jeg lysene. Jeg er så fornøyd med å bruke ledlys. De gir den samme stemningen, gir ingen lukt og er brannsikre. 


        



  









1 kommentar :

  1. Tusen takk for hyggelig julelesing i år også.
    Julehilsen fra Camilla i Harstad

    SvarSlett