Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 24. september 2021

En ny høst

Det ble en travel sommer. Det er ikke noen problem for meg. Jeg trives både i hagen og med flere baller i lufta. Men tiden strakk ikke til noen dagboksnotater her. 

Hagen krever sitt, og vi har gjennomført en bryllup. Vi hadde ikke brukt låven siden 2016, og det var nødvendig med både opprydding og rengjøring.  Både bryllupet og en stor stein som vi flyttet i hagen kommer jeg tilbake til.

I dag er det tre måneder til jul. Selv om vi hadde en fantastisk varm og flott dag her på tirsdag, må jeg også innse at høsten har kommet for fullt. Da passet det å dekke et høstlig bord og invitere til lammestek. 

   

Hvor aktiv jeg blir fremover vet jeg ikke. Instagram er så mye enklere. 

2 kommentarer :

  1. Fint bord. Jeg liker ... :-) og fremfor alt liker jeg lamstek :-))) Mange hilsen til deg.
    God kveld og
    ha en god ny uke. Viola

    SvarSlett
  2. Vakkert høstbord og sikkert deilig lammestek! :) Nå fikk jeg veldig lyst på lam!

    SvarSlett