Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 6. april 2021

Vårtegn 2021: surt og kaldt

Det er helt typisk at etter en tidlig vår, snøfall og fine dager så kommer en periode med mye sur vind. Jeg krysser fingrene for at det er noen dager nå, og så kommer det flotte vårværet tilbake. 

Heldigvis fikk vi torsdag i påskeuka tent opp i den nye bålpanna for første gang, og fikk sett to av barnebarna. 


Påskeaften og 1.dag var det flere hender i arbeid i hagen. Det er mange som drømmer om et bryllup i år, så sant det er mulig. Og arbeidsbytte er en del av avtalen med brudeparet.  

Bringebærbuskene er klar for ny sesong, og det er det meste av resten av hagen også. 

Det betyr at min tid kan brukes til andre prosjekter. Jeg har mye på lista. 

 

  

1 kommentar :

  1. Deilig med våronn, selv om det er surt og kaldt. Her i Bergen snør det fremdeles! Håper det kan bli bryllup til sommeren! Her har nettopp feiringen av vårens konfirmant( bonus barnebarn) blitt utsatt til slutten av august. Komfirmasjonen går som planlagt, men med bare to gjester. Vi holder ut enda en stund for helsens skyld.

    SvarSlett