Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 8. mars 2021

Vårtegn: De første spirer

I dag fant jeg årets første spirer. Man kan så vidt skimte det lille røde skuddet. Det samme gjelder perleblomstene som skal farger dette bedet blått om noen uker.
  






De nye hagemøblene har kommet. Vi innså i fjor at de hvite kurvmøblene vi kjøpte i 2005 gikk i oppløsning. Hvite kurvmøbler viste seg ikke å være trendy så vi strevde litt med å finne. Nå skal de få stå under tak til vi er helt sikre på at all fare for snø er over. 

Hvert år har jeg fokus på et område av hagen. I år må det bli dette. Da får jeg med blomstring av syrin, pæretrær og Forsythia.

  

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar