Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 28. februar 2021

Restegarnet





 

Noen ganger er jeg spesielt fornøyd med resultatet. Som denne gangen. Selv om dette er farger som overhodet ikke passer på mitt kjøkken.

Det begynner å bli lite igjen av farger som passer sammen fra den store posen med bomullsgarn som jeg fikk for et par år siden. Så denne gangen veide jeg garnet. Jeg beregner alltid 100 g til et sett grytekluter, men med så mange farger måtte jeg telle ut hvor mange omganger jeg ville få av hver farge. Til en omgang brukes 1,5 g garn.

For å være helt sikker på at begge ble like så heklet jeg begge samtidig.

Nå må jeg kjøpe mer garn i farger som passer til det jeg har igjen.  Det er så greit å ha noe enkelt håndarbeid.



   

                                                                  

                                                                                                                           

1 kommentar :

  1. Ja, jeg er enig med deg ... vi trenger noe vi kan gjøre med egne hender ... jeg har stoff, nål og tråd i korridoren ... men nå var været så fint og det var naturvandringer.
    Gryteholderne er fantastiske, og jeg liker fargene veldig godt.
    Jeg ønsker deg mye glede.
    Viola

    SvarSlett