Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 30. desember 2020

Flere nisser


Det startet med at hunden vår gikk til angrep på en av nissene i kjøkkenvinduet. Jeg fant ut at alt kunne brukes om igjen bortsett fra hodet. Et ferdigmalt hode hadde jeg liggende, så reparasjonen var raskt unnagjort. 











Fordi jeg først var igang sjekket jeg ut hva jeg hadde av hoder, ferdige kropper og materialer til klær. 

Jammen ble det åtte nye nisser. De ble øyeblikkelig plassert blant de andre på kjøkkenet.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar