Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 23. november 2020

Julegaver

Mens jeg fortsatt var i jobb kjøpte jeg julegaver et par kvelder etter jobb. Jeg hadde ikke lyst til å bruke av de få hele dagene. De klarte jeg å fylle hjemme. Målet var alltid å kjøpe alle julegaver før 1.desember. 

Nå kan jeg bruke hver dag som jeg vil, og la årets innkjøp til mandag formiddag.  Jeg trodde at det ville bli få folk i butikken, men flere må ha tenkt som meg. Alle brukte maske, og alle butikkene hadde begrensing hvor mange som kunne være inne om gangen.

Jeg kunne ha gjennomført alle gavekjøp på nettet, men jeg ønsker at vi skal ha varierte butikker i nærområdet og bruker de når det er mulig. For mange varer er det dessuten lettere å velge når man kan ta i eller se. 

Status etter dagens innkjøp er at jeg er halvveis. Jeg har dessuten kjøpt papir til julebrev og konvolutter. 



1 kommentar :

  1. Juleforberedelser som må gjøres utenfor husets tryggevegger, har ekstra utfordringer i år. Jeg er helt enig med deg, vi må støtte lokale nærbutikker! Jeg har hatt en uke på sykehus og er rekonvalesent for tden, men jeg fikk gjort noen julegavekjøp før den planlagte innleggelsen. Nå er det hjemmelagede julekort som står for døren :)

    SvarSlett