Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 28. november 2020

Gjærbakst

I løpet av uka er det blitt plass til rundstykker i fryseren så i dag var det klart for baking. 64 store rundstykker og 124 tebirkes ble resultatet. Jeg skal bake rundstykker en gang til for jeg vet at det er fire små som jubler når de får med seg en pose hjem.  

 

Jeg har også skjært opp de store steikene fra i går. Jeg veier opp ca 100 g og legger i små poser. Det virkelig anbefales å gjøre dette. Det smaker så mye bedre enn vakumpakket fra butikken. 


 

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar