Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 1. august 2020

Juli?


Ikke før var juli startet og så er den forbi. 

Når jeg går gjennom bildene ser jeg at hagen har vært første prioritet. Jeg har fått lagt rør til vannslange til kjøkkenhagen bak låven. Det er så mye lettere å slippe den lange slangen over plenen. 

  

Mye matlaging ble det da vi fikk full hus midt i juli. 

 
Og to ulike borddekkinger ble planlagt.  Jeg må huske til et annet år at høye lys ikke fungerer utendørs.


Hvert eneste rom og seng var tatt i bruk, faktisk også vaskerommet.  

   


Så satte vi igang i vognskjulet, ikke at det noen gang har stått en vogn der. Det har nok mest vært et slags verksted. I mange år et roterom. Nå er det neste tomt og jeg har skrapt inntråkket og nedtråkket leire av gulvet. Høytrykksspyler bidro til å bløte den opp. 
Jeg synes det er veldig vanskelig å plassere bilder riktig i denne nye utgangen av Blogger. 


 

Vi har noen ideer til hva vi skal bruke det til, men fortsatt ligger det masse gamle materialer på loftet over. 

2 kommentarer :

  1. Dette ligger an til å bli et flott uterom, jeg synes allerede jeg har sett det i bruk på Instagram?

    Jeg har ikke blitt venn med den nye versjonen av Blogger, så inntil videre har jeg brukt den gamle.

    SvarSlett
    Svar
    1. Rommet ble tatt i bruk med suksess.

      Jeg er slett ikke venn med nye blogger, og må snart be om en brukermanual.

      Slett