Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 29. mars 2020

Vårtegn: Surt og kaldt

Til tross for at sola har varmet inn gjennom vinduene de siste dagene, så har det vært surt og kaldt ute. Jeg har kledt meg godt og holdt ut noen timer hver dag. 

Gøy er det selvsagt å se hvordan det gror alle steder. I vestveggen på huset er det store spirer av Riddersporer og i sørveggen på bryggerhuset er tulipanen kommet langt.  


 

Å rydde i bringebærhekkene sto høyt på lista. Det er nok fortsatt for mange stilker/meter, men mye bedre enn det var. 


 


 Bedene på hver siden av trappa mangler et lag med ny jord blandet med litt kukompost


2 kommentarer :

  1. Åh for en herlig tid vi er inne i! Jeg er også i gang i hagen, peoner, akeleie, rabarbra og mye mer er på vei. Så fint det blir hos deg etter rens. I disse er det nye kjøkkenhage som er på vei hos oss, gleder meg så utrolig mye til planlegging og planting nå. :)

    SvarSlett
  2. Hei! Nå har det sikkert kommet flere vårtegn i hagen. Fremdeles surt og kaldt her i Bergen, vi har hatt snø de siste dagene også. Nå skal temperaturen stige, så da håper vi det blir vær til hagearbeid framover. Ønsker deg ei god hjemmepåske! :(

    SvarSlett