Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 23. februar 2020

Skoboksen og kakene

Da jeg fraktet et helt kakebord 200 kilometer sist sommer savnet jeg bedre emballasje, så det har jeg vært på leting etter siden. det er sikkert ikke siste gang jeg har slike behov.

Til dette formålet er plastbokser best. De jeg hadde var enten for små eller for store. Jeg gikk på leting etter noen med de vitale mål: 25x40x10. Den aller beste løsningen jeg fant er en skoboks fra Europris

Den er passe stor: det går 18 kakestykker oppi og det er plass til kakepynten. Den er likevel liten nok til at det går an å rydde plass i fryseren.

Disse boksene er ikke beregnet for oppbevaring av mat, men jeg legger en liten bit aluminiumfolie i bunnen. Det dreier seg dessuten ikke om varm mat og kakene oppbevares ikke i boksene over lang tid.

Å ta imot kaker ferdig oppdelt er en luksus for mottakeren som skal administrere et helt kakebord, men veldig enkelt å gjøre for oss som sender de ut. Denne kaka som bare er 3 cm høy uten pynt delte jeg i biter på 4x4 cm.


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar