Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 20. januar 2020

Seng til en liten gjest

Den lille haren og katten jeg heklet til ungenes rom da de var små har endelig kommet på veggen her. 

Jeg kom plutselig på at de ville passe godt på veggen over senga som står klar til små overnattingsgjester. Da jeg også fant en stoffbit i passe farge til bakgrunn tok det kort tid fra idè til utført.

Dette er en av de smale og korte sengene vi fant her i huset, og som vi har tatt i bruk på gjesterommene. Den nye døråpningen ble plassert for akkurat å få plass til denne senga. 


På hyllene over er masse kosedyr som verken jeg etter de voksne barna mine har hatt hjerte til å kaste. 

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar