Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 30. januar 2020

Bruktfunn

Fordi jeg er på leting etter noen spesielle tallerkener var jeg innom tre bruktbutikker i går. Dette er noe av det jeg fant. To Nautilus lysestaker, ei sukkerskål og tre dessertglass - alt fra Hadeland glassverk. Det er mulig at skålene med sort stett heter Varg og ble laget fra 1930 tallet. Jeg hadde elleve, som jeg har arvet etter min oldeforeldre, og har ønsket meg flere.

De tre bakerste rødvinsglassene er faktisk fra IKEA, men gått ut av produksjon. Jeg hadde 36 fra før, men visste at det var plass til tre til i skapet. Når det dekkes bord her så trengs det mange glass. 


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar