Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 31. desember 2019

7.juledag

Det er faktisk nyttårsaften i dag, men det passet bedre med 7.juledag fordi jeg fortsetter runden i det julepynta huset.

Jeg har variert duk på dette bordet, men nå har jeg endelig funnet riktig juleduk - en vevd løper i rødt og hvitt. Der passet det med hvite lysestaker og røde lys.

I stua er all pynten tilpasset de burgunder veggene og er derfor for det meste i gull og sølv.
 
På soverommet vårt er det rødt og hjerter, men på gjesterommet er gardinene mørk lilla så derfor er sengetøyet tilpasset. Dette er englerommet. 

 


Vaskerommet er også pyntet. Her tok jeg utgangspunkt i den femarma lysestaken i furu med pigger for å plassere ekte epler. Jeg har satt på kunstige og hengt noen i vinduet også.



På sybordet ble det plassert en bordlampe i messing da vi flyttet inn. Nå er den fjernet og bedre arbeidslys skal opp på veggen. Det er rart hva man finner ut på en fotorunde.

Da er nyttårsaftenmiddagen ferdig om et øyeblikk.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar