Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 20. desember 2019

4 dager til julaften -

Så sent som jeg skriver dette, er det faktisk bare 3 dager igjen.

Status for dagen er 9152 skritt, eller 5,5 km, innendørs. Det ble mange turer opp og i kjelleren for dette var den store pyntedagen. Det ble mange gledelig gjensyn med julepynt i løpet av dagen. Musefamilien til venstre kjøpte jeg i 1989, og repet med klatrende mus året etter. Det henger i taket i andre etasje og går helt til gulvet i 1.etasje. Det består av åtte korte som jeg har knytt sammen. I stua oppe mangler bare juletreet. Den ene Asalea, som jeg fikk av en av syltegjestene, passer perfekt til fargene her.

Handlelista for i morgen er blitt lengre i løpet av dagen. Jeg har planlagt å dra tidlig på butikken.



Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar