Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 7. desember 2019

17 dager til jul - karameller

I gamle dager lagde jeg mye karameller og drops til jul. Selv om vi har mye besøk så er det begrenset hvor mye sånt det er behov for. De siste årene har jeg derfor kjøpt det jeg trenger av Polapojkarna  som setter opp bod på Ikea Slependen de siste ukene før jul. For planen er å sette fram frukt, nøtter og godteri som på bildet.

Derfor dro jeg inn i dag for å gjøre de nødvendige innkjøpene, pluss litt annet som er kommet på lista. Dessuten har jeg besøkt et tomt hus.

Der det viktigste punktet en lørdag ettermiddag var dimensjonen på vannrøret. Dessuten ble jeg imponert over at alle de gamle innebygde garderobeskapene fra 1950 allerede var fjernet. Innflytting for sønnen med familie er definert til 17.april, så det er bare å brette opp ermene.
 

Selvsagt ble det karameller, drops og fugde.


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar