Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 9. desember 2020

9.desember: Det snør

Det er veldig gøy å se i de gamle notatbøkene om jul. I 2001 planla jeg å hekle 21 nye snøfnugg. Jeg tror at jeg heklet de første allerede i 1994. Jeg ser av notatet at jeg vurderte å bruke snøspray på glassrutene. Noe jeg også gjorde, men aldri har gjort igjen. Det var umulig å få pent, og det var et mareritt å vaske vekk.

Her henger snøfnuggene i vinduene i spisestua. 

  

Noen år inngår også snøfnugg som den del av bordpynten i jula, og i 2017 hang de også fra taket.


Pynting av spisestua står på planen 16.desember.

Alle disse innleggene i Adventskalender 2020 ble skrevet i januar. 

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar