Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 4. november 2019

Juleservise

Jeg er på leting etter noen hyggelige tekrus jeg skal ha på kjøkkenet til jul. Vi har Ministrå i hvitt og blått som kjøkkenservise, og når kjøkkenet er julepyntet passer det ikke helt.

Jeg har derfor orientert meg i markedet og har funnet 11 ulike. Blant disse er det to som peker seg ut. I tillegg til riktige farger og eventuelt motiv så må koppen være minst 2,5 dl helst litt mer. Den må også være god å drikke av. Den ene av disse to koster bare halvparten som mye som den andre - det er mulig det har betydning. Fordi vi bruker skjærefjøler i tre til brødmåltidene så trenger jeg ikke å kjøpe asjetter. 










 





Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar