Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 5. november 2019

Butikkjulen

Uansett hvor mye jeg gleder meg til jul og har startet planleggingen av den så blir jeg svett over butikkene.

I forrige uke hørte jeg julemusikk i en butikk, og i dag så jeg at mange hundre kilo julesmåkaker var stablet opp i en annen butikk.

Jeg tror egentlig ikke at alle disse kakene kjøpes nå for å vente sju uker på jul, men at de settes fram og spises i alle ukene fram til jul. Det finnes vel ikke en eneste arbeidsplass som ikke setter fram pepperkaker fra plastboks med rødt lokk snart.

Jeg skulle ønske at vi i disse ukene hygget oss med forberedelsene og så når julen faktisk kommer, setter fram et slag hjemmebakte kaker istedenfor å kjøpe denne smakløse kjeksen.

Anne Lindmo sier dette enda bedre enn meg - at det er lenge til jul. 









Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar