Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 30. november 2020

Sandkaker

I dag sto det sandkaker på programmet. Min egen boks som skal fylles er liten, men det er flere som setter pris på hjemmebakte julekaker. Derfor var det mange bokser som sto klar. Heldigvis inngikk jeg en smart avtale for noen år siden, så vi er to på kjøkkenet disse dagene. 

 

Allerede i januar planla jeg en egen adventskaldender. Hver morgen fram til jul vil jeg vise fram min egen julepynt. Det har jeg nok gjort mange ganger før, men denne gangen blir det på en annen måte.

I fjor kjøpte jeg en ny julepynt. Ikke for at det forsåvidt var behov for det, men jeg lar meg også påvirke. Jeg hadde sett alle de flotte små og store forgylte juletrærne som var ment for borddekorasjon, men jeg synes at prisen var for høy. Men på Sparkjøp fant jeg disse, og betalte nitti kroner for alle tre tilsammen.

Butikkene hadde aldri flommet så over av julevarer som høsten 2019, og jeg så jo på Instagram at mange kjøper mye nytt hvert år. For oss som følger med på Instagram og har vært i butikker har vi sett at det er ikke mindre å få kjøpt i år. 

Da jeg tok fram alle eskene med julepynt før jul i fjor så følte jeg bare glede over at jeg har samlet eller laget så mange pene ting, og ved å ta de fram igjen år etter år. Alt blir nøye pakket bort i esker som er tydelig merket. Da er det lettere å pakke opp igjen.

Jeg gleder meg allerede til årets julepynting, men fyller dagene fram til 16.desember med andre gjøremål.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar