Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 22. november 2019

32 dager til julaften - den første bakedagen

Det er første gang jeg skal bake både kransekakestenger og sirupssnipper på samme dagen, men sånn ble det i år. Jeg har fått litt hjelp på kjøkkenet og den må jeg utnytte maksismalt.

Jeg forstår ikke hvordan det ville vært mulig å få laget kransekakestenger bare med to hender, og med planer om et relativt stort antall av begge sorter er det en fordel å være to til å passe stekeovnene.


Alle delene til pepperkakehuset bakte jeg sent i kveld.

2 kommentarer :

  1. Produksjonen på ditt kjøkken før jul er som alltid fantastisk!!!

    SvarSlett
  2. takk.

    det er mange som nyter godt av den. Og det hører til. Jeg har tid til det, og sørger for at flere kan sette hjemmebakst på bordet.

    SvarSlett