Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 23. november 2019

31 dager til julaften - opprydding


I neste uke har jeg satt av tid til å rydde i noen kjøkkenskap, men i dag hadde jeg tid til å starte. Nå er det mer oversiktlig i skuffen med plastbokser. Formiddagen ble også brukt til et par ekstra sylter. Det var igjen en del kjøtt etter kokingen på onsdag.

Deigen til morgendagens baking inneholder både krem, eggedosis og stivpisket rømme. Gleder  meg.



1 kommentar :

  1. Så flink du er! Jeg er ikke akkurat så veldig godt i gang med juleforberedelsene ...

    SvarSlett