Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 23. juni 2019

En ny tid


Rhododendron yak. Morgenrot
Jeg hadde planlagt å rydde i plantebloggen min i sommer, og nå blir det bedre tid til det. For først gang på 23 år skal jeg ha ferie hele sommeren. Ikke bare det - fra 1.september er jeg pensjonist. Det tar nok litt tid før det synker helt inn, men nå fortoner det seg kun som en stor luksus.

Det er hagevær ute og jeg tar masse bilder som skal inn i plantekatalogen. Derfor går jeg litt til og fra PCen.

Dette bildet er ikke nytt, men jeg har akkurat oppdatert tekst og bilder om de tre rododendron som er i hagen.

Planter i bestemors hage

1 kommentar :

  1. Det er fint at det er hagevær hos deg, som er så glad i hagearbeid. Jeg unner ingen det juni-været vi har hatt. Nå satser jeg alt på juni.

    SvarSlett