Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 12. mai 2019

Vårtegn: vindusvask

Det er rart hvor fort dagene går. Jeg har aldri hatt noe problem med å fylle tiden, men nå skulle jeg gjerne hatt mer tid eller flere hender. 

Alt regnværet ga pauser i hagen, og vindusvasken ble utsatt. Det er bortkastet å vaske vinduer når det er meldt mer nedbør. Men nå er jeg i gang. Vinduene i spisestua er presentable. Det er 27 igjen, pluss vindusfeltet i gangen i 1.etasje. Jeg må prioritere nå og har ti på akuttlista.

Det er sol idag, men en veldig kjølig vind. Vi har loppemarked her i dag, hadde i går også. Det var ganske mange innom i går, men litt mer enn håpet må tilbake i kjelleren. Jeg er ikke helt klar for å kaste alt. 
Blant annet er det "en hel jul" masse julepynt som fortsatt er helt super, men som ikke passer her. Jeg får legge det ut på en bruktside til høsten. 

Fortsatt mangler de røde pelargoniene på trappa. De er verken glad i kulde eller regn, så de er lagret trygt. 





1 kommentar :

  1. Nydelig med stolene og bordet i grøn. Vi har bare 4 - 10 grader, men ikke lenge og det blir varmere igjen.
    Hilsen til deg. Viola

    SvarSlett