Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 16. mai 2019

Sum, sum i hagen

Jeg ble så glad da jeg oppdaget et summende liv i pæretreet. Jeg har virkelig vært bekymret for årets bær og fruktavling. Kjempevarmen vi hadde etterfulgt av frostnetter ga ikke særlig gode levekår for insektene.

Det er foreløpig stille rundt epletrærne, for det er nok et par dager før de blomstene åpner seg helt.

Dette er virkelig en flott tid.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar