Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 18. januar 2019

Ny maskin på kjøkkenet

Den lille mikseren var ikke gått i stykker, men jeg hadde lenge ønsket meg en ny. En stund før jul fant jeg den som oppfylte et absolutt krav.

Det var derfor enkelt for mannen å legge en ny Elektrolux under juletreet.

At bollen og effekten er litt større er ren bonus.

Den viktige forskjellen er piggen der bollen skal stå, eller at piggen mangler.




Da kan jeg nemlig bruke andre boller i stativet. Noen ganger skal det piskes eggedosis av bare en eller to eggeplommer. Det er mulig i en liten beholder, men ikke i den store bollen.

Bollen vil selvsagt ikke gå rundt, så det vil kanskje ta litt lengre tid. Det spiller ingen rolle når jeg slipper å holde mikseren.
 

1 kommentar :

  1. Gratulerer med ny mixmaster! Den høres fin ut, og veldig kjekt at du kan bruke forskjellige boller! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett