Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 27. januar 2019

Grunnarbeide

Ikke bare har jeg vasket bort støv, men jeg har sparklet. Det hadde vi visst ikke tid til i 2006.  Jeg synes at en effektiv måte er å ta bittelitt sparkel på pekefingeren og dra over hullet. Når det har tørket fjerner jeg det som er for mye med en fuktig klut. 

Jeg har grunnet i panelskjøtene og vinduskarmen. Jeg rakk faktisk å begynne på veggene.

Interessant å se snøen som ligger på vindussprossene utvendig. Det ble virkelig vinter.

  


1 kommentar :