Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 2. desember 2018

Rødt prosjekt

Å lage sjakkruter med melkefri Melange ble vellykket. Da er det en småkake til som barnebarnet kan spise. 

Jeg hadde egentlig ikke satt av tid til juleverksted i år, men så kom jeg på at stolputene på kjøkkenet manglet putetrekk. Jeg gjorde kort prosess med de gamle i januar. Da klipte jeg både trekk og knytebånd, men syingen gjensto. 

De gamle trekkene sydde jeg i 1992, og de passet nok mye bedre både tidsperiode og hus da enn nå. Noen falma røde gardiner passet godt som nye yttertrekk.   

Da jeg var ung ville jeg utsatt sånt og tenkt at det ville bli tid etterhvert. Erfaring tilsier at det blir det ikke. 
  


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar