Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 10. desember 2018

Lage nye deiger

Jeg forstår godt at det kan være tungt å sette igang med noe etter jobb. Hvis jeg ikke hadde hatt "prosjektplanen" min så hadde jeg ikke fått det til. 

Etter jobb i dag ble det både et par julegaver (nei, jeg klarte ikke målet om 1.desember) og to deiger. For i morgen har jeg planlagt både sandkaker og goro, kanskje et slag til også om vi orker. Vi blir to på kjøkkenet og da går alt fortere. To ekstra hender, men ikke minst to ekstra øyer på stekeovnen.

Jeg har som vanlig tatt noen ekstra feriedager rett og slett for å hygge meg med forberedelsene. Derfor sender jeg en tanke til alle de i yrker som i disse ukene løper enda fortere og arbeider endra flere timer enn vanlig. Butikkenes åpningstider er mer enn rause nok til vanlig, så det burde ikke være nødvendig med ekstra timer før jul. 


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar