Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 28. november 2018

Ønskeliste

Det tar tid å samle inn ønsker fra mann, svigerbarn, barnebarn og foreldre. Totalt kjøper vi tretten julegaver, i tillegg til hverandre. Det er muligens færre enn mange kjøper. Selv om det ble gaver til fem i dag og jeg har noen fra før, så er jeg ikke helt sikker på om jeg når målet om å være ferdig med gaveinnkjøp før  1.desember i år.

5 åringen får radiostyrt bil. Den eldste jenta får dukkehus og litt møbler og den yngste jenta får mer møbler til sitt dukkehus. Får håpe at det andre ting som skal til for å fremme likestilling i den generasjonen. Hva den yngste gutten skal få er fortsatt litt uavklart.

Selv om ungene synes det er stor stas å få nye leker så er det med dem som med oss voksne at de har det de trenger.

Likevel har jeg laget en liste som sikkert passer for flere enn meg.

  • Hudpleie og sminke. Be om opplysninger om type eller snik deg til å kikke på badet.


  • Kjøkkenutstyr. En stor kjele med nonstick belegg, flere tallerkner, bestikk. Tallerkenvarmer er fortsatt på tilbud på Jernia.














Det er sikkert et eller annet som kan fornyes i huset. Tørkerullholderen som jeg kjøpte i 1989 må byttes ut, men jeg problemer med å finne en til å henge på veggen. Vi har aldri fått på plass ribberørsovnen på vaskerommet. Den kan derfor også føres på lista. Jeg kan også tenke meg ny kjøkkenvifte. Kullfilter i riktig størrelse lages ikke lengre. 
Tørkerullholder til vegg Svart



Hansker er aldri feil. Jeg får iallefall ikke nok. 


Hva med rammer til barnetegninger? Må være den geniale gaven til besteforeldre. I denne er det plass til mange, og den er lett å åpne for å sette inn flere.















Kanskje dere har fått noen ideer, eller har noen å gi til meg? Ideer til mann 60+ mottas med takk. 

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar