Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 12. november 2018

Glutenfri gjærbakst

Det var helt tomt i fryseren for gjærbakst, både med og uten gluten. Derfor sto det aller først på lista. For å få plass til posene med gjærbakst måtte 30 kg rips bli til saft og gele. Så mye av helgen gikk med til det.

Nå er 32 grove glutenfri rundstykker klar for fryseren. De ville fått finere farge om jeg hadde penslet med egg, men jeg kan ikke bruke egg.

Det er helt utrolig hvilken fantastisk utvikling det har vært på det glutenfrie melet. Nå blir det smakfult og luftig resultat. Det hjelper også på med en god oppskrift.

Jeg hadde rukket en deig til, men følger sporene til noen nye slektninger og brukte for mye tid på akkurat det.

I morgen har jeg fri og har tenkt å prioritere planen. Vi får se om jeg lykkes.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar