Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 15. oktober 2018

Høst i hagen

Alle sosial media flommer over av flott høstfarger. Selv om jeg ikke er noe begeistret for høsten som periode, så kan jeg være enig at det er pent ute nå.

Det er ikke alle år fargene er så flotte som i år. Så jeg tok meg en runde rundt huset i går bare for å få fargene dokumentert for ettertiden.

Kirsebærtreet som jeg plantet i 2008 begynner å få en størrelse som passer til huset. Bladene på pæretrærne på bildet under har har en flott gylden farge i år, og de går neste i ett med det store epletreet bak.

På tunet er både Eiketreet og Bjørka mot låven ekstra flotte i sollyset.

Og helt tilsist det fortsatt enorme og gamle epletreet helt i enden av hagen. Det var akkurat nok vind til at vimpelen var helt synlig.

Men det er nok innendørs jeg har mest prosjekter for tiden.


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar