Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 3. juni 2018

Tuntreet

Det var mange store trær på tunet da jeg var barn. Gjennom årene forsvant et etter et. Noen sa takk for seg på egen hånd, andre sto for nær kjellermur eller vannrør.

Jeg visste at vi måtte plante ei Eik selv om den ikke vil få majestetisk størrelse i vår levetid. Likevel er jeg fornøyd med veksten på 9 år.

På bildet under til venstre er eiketreet bare noen måneder etter planting. Jeg sto sannsynligvis på andre siden av granhekken da jeg tok bildet. I dag sto jeg så tett opptil hekken som mulig for å ta det andre bildet.

Det jeg legger aller mest merke til er at telefonen (bildet til høyre) må ha en form for vidvinkel på kamera, for huset har blitt utrolig langt.

  

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar