Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 26. juni 2018

Kort prosess

Noen ganger er det mer ugressrøtter enn prydplante. Det er mulig at jeg hadde klart å lirke denne lille Fiolen ut av grepet til røttene til ugressklokke, men
jeg gjorde kort prosess.

Tilslutt var en ganske stort område foran Pionen frigjort og klart for noe nytt. Jeg er veldig begeistret for Storkenebb og det ble det nå også. Storkenebb danner tette tepper og det hindrer ugresset i å vokse,  der i allefall.

På den andre siden av kumlokket har jeg plantet to Kryptimian. Det var faktisk det jeg plantet på denne plassen i 2007. Etter kort tid dekket den hele lokket. Det skal den gjerne få gjøre igjen.

Hva som skal plantes foran Hortensia Annabelle vet jeg ikke enda.

12592 skritt og en super dag i hagen. Kjenner på ryggen at sola har skint.


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar