Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 27. januar 2018

Endelig 3 år

Til januarbarnet hadde jeg planlagt snøfnuggkake. Men jeg hadde ikke planlagt så godt at jeg hadde kjøpt utstikkere til snøfnugg. Løsningen ble noen ferdige og en snømann. Jeg kopierte en snømann på en kake jeg fant et bilde av. At bursdagsbarnet kjente igjen figuren Olaf fra filmen Frozen var jo stas.

Jeg hadde store problemer med at den hvite marsipanen sprakk. Selv om den var langt innenfor holdbarhet så var den veldig tørr. Jeg kommer nok til å kjøpe marsipan i dagligvarebutikker fremover. (De butikkene med bredt utvalg, som MENY og SPAR, har hvit marsipan fra Odense).

De viktigste for de yngste er at marsipanen dekker en deilig sjokoladekake. Saftig og passe søt.











































Rett etter selskapet fant jeg utstikker for snøfnugg - så nå er jeg klar for kake et annet år.
Det lureste er nok å bestille i en nettbutikk, og jeg skal planlegge bursdagskaker i god tid i årene fremover.


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar