Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 14. desember 2017

Sende julekort?

Det er eller iallefall var 10 dager til julaften i dag. Våre julekort/brev ble skrevet ferdig i går kveld og ble trykket i dag, Det ble ikke tid til å skrive personlige hilsener på i dag, og jeg antar at det blir gjort på lørdag eller søndag. Jeg er glad for at kortene er i hus, jeg synes at det så mørkt ut en stund. Fristen for å sende med garanti er lørdag 16.desember.

I kveld har jeg sjekket diverse handlelister og jeg tror at det nå er bare mat som skal kjøpes. De butikksentrene jeg var innom i ettermiddag skulle ha åpent til kl 24.00. Jeg synes det er galskap. Med de allerede romslige åpningstidene så har vi ikke noe problem med å få kjøpt det som trenger. Lommeboka blir ikke større selv om butikkene utvider sine åpningstider. Det er de siste dagene før jul at alle burde fått mulighet til å være mest mulig sammen med familien og hygge seg med sine egne juleforberedelser. Det monner jo ikke at jeg dropper søndagsåpent, men det kunne jo flere gjøre.

Jeg håper at det aller yngste barnebarnet vil kose seg med den mykeste bamsen jeg kunne finne.

4 kommentarer :

  1. Jeg skal klare å poste alle julegaver som skal sendes innen posten stenger på lørdag, men julekortene får jeg nok ikke sendt før på mandag. Det kan bety at familien i Sverige får romjulskort i år, men det tror jeg de overlever. (",)
    Når det gjelder kveldsåpent og søndagsåpent er jeg HELT enig med deg.

    SvarSlett
  2. Jeg har postet julekortene, de som ligger igjen er de som gutten vår skal dele ut til venner. Og i går havnet den siste pakka i posten. Jeg håper at den kommer seg til Hedmarken i løpet av en uke og litt til. Ha gode dager

    SvarSlett
  3. Uff, nå fikk jeg litt dårlig samvittighet altså. For første gang så har jeg ikke skrevet, eller har planer om å skrive, et eneste julekort. Kanskje må jeg revurdere.

    Beste hilsen Ingrid på www.ingridtunheim.no

    SvarSlett
  4. Å hente post de siste uken før jul med alle julekortene vi får, er så stas at vi sender mange. Jeg lager en standardtekst, men setter inn bilder, skriver ut på pent papir og det er plass til en personlig hilsen på slutten.

    SvarSlett