Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 20. desember 2017

Juleferie

Det var 4 dager til julaften i dag, og jeg har tatt juleferie. Det var nok lurt, for det har vært mye å tenke på i det siste. Å sovne i stolen hos frisøren tyder på at ferien skal brukes godt.

På dagens liste hadde jeg satt både brente mandler og montering av pepperkakegården. Det siste ble jeg ikke ferdig med, men fikk i allfall "malt" vinduer på alle veggene.

I går så satt jeg fram skålene med godteri. I gamle dager laget jeg både karameller og drops, men nå er den enkelt og godt fra Polkapojkarna. De har utsalgsbod på IKEA Slependen de siste ukene før jul. Men brente mandler må jeg lage selv.

På kjøkkenet har jeg byttet gardiner, og julestjernene er på plass. Etterhvert dukker det opp noen nisser også både i og utenfor skapet.









Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar