Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 10. desember 2017

Innpakking

Det var 13 dager til julaften i dag og jeg ville få full kontroll på julegavene. Alt som var kjøpt er blitt pakket inn, og jeg har en god plan på det som gjenstår.

For å få plass i dukskapet til alle de nye jeg kjøpte på torsdag, måtte jeg ta vekk to store bunker. Alle disse var for korte, også til kjøkkenbordet. Og da har det ingen hensikt at de tar opp plass.

De hvite dukene jeg skal bruke i jula ligger klar.


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar