Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 19. oktober 2017

Startet med lyng

- og så fylte jeg på med burgunder servietter og lys.

Det har gått litt sport i å finne på nye måter å dekke bordet på. jeg har brukt lyng før og jeg har brukt duken og burgunder lys og servietter, men ikke sammen.

Å ta gode bilder av bordet synes jeg er en utfordring. Noen ganger tenner jeg lysene på formiddagen for å ta bilder i dagslys. Samtidig vil jeg ikke at det skal bli for lyst heller, da kommer ikke stemningen fra de tente lysene godt fram.

Jeg vet allerede at neste høst skal jeg også bruke lyng, men da skal de skal settes i gullmalte potter. Da kan jeg bruke gulllys og jeg tror det vil bli fint med grå duk.

Dette var første gangen jeg brukte alle de ti like lysestakene laget av Kari Ulleberg. De første fikk jeg til 50 årsdagen min for ti år siden. De har litt annerledes dekor, men fasongen og høyden er helt lik.

Her har jeg samlet mange ulike måter å dekke bordet på. 


1 kommentar :

  1. Et veldig flott bord, jeg synes. Jeg synes det var pent med lyngen i glassbollene, men det blir artig å se hvordan uttrykket endrer seg neste gang.

    SvarSlett