Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 18. oktober 2017

Hege-prosjektet 2017

Det er bare en ting jeg angrer på og det er at jeg ikke oppdaget Hege-prosjektet skikkelig først i fjor. Da bestilte jeg 2016 bildet og i dag kom 2017 bildet. Nå mangler bare en ramme så skal begge opp på en vegg. 

Hege har de siste 5 årene laget et bilde som danner grunn laget for en gigantisk innsamlingsaksjon til Kreftforeningen. Hele 1,7 millioner kroner har hun overført øremerket forskning. 

Hege stiller selv med bilde og mange timers dugnad hvert år. Ved hjelp av lokal sponsing av papir, trykking, konvolutter og porto så kan hele salgssummen uavkortet sendes til Kreftforeningen. 

I løpet av de to første ukene av oktober var det solgt bilder for 620.000,-. ( Torsdag 19.okt: 701.771,-) Sjekk ut i linken over hvordan du også får kjøpt bilde(r) nå, for de selges kun i oktober. 


1 kommentar :