Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 3. juli 2017

Spesialavfall

Ja, det er Lupiner i vår hage og ja, jeg vet hvor uønsket den er. Derfor er jeg veldig nøyd på å klippe ned blomsterstandene før det rekker å modnes frø.

Alt blir lagt rett i en plastsekk. Der legger jeg også Burot. Det er sikkert ikke så mange som har det i hagen, men i åkerkanter blir det ofte det. Og her finner jeg den også i bedene.

For Lupiner og Burot er spesialavfall. Hvordan returstasjonene organiserer dette varierer. Vår plass informerer om det på denne måten nå, Denne informasjonen ble laget etter henvendelse fra en kunde på selskapets Facebookside.

Så om dere ikke finner ut hva slags ordning det er der du bor, spør når du leverer hageavfall. Og om du komposterer annet hageavfall så bør du iallfall levere dette.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar